Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: didagemidj
Категория: Поезия
Прочетен: 226979
Постинги: 68
Коментари: 239
Гласове: 7548
Постинг
02.08.2008 15:30 - ЛЕНОСТ КАРАЙ МОРЕТО
Автор: didagemidj Категория: Изкуство   
Прочетен: 3021 Коментари: 7 Гласове:
2

Последна промяна: 02.08.2008 15:31


image
           
Огън от изток проточи златна пътека. Утрото ме свари с въдица в ръка край Дяволската река. Обгръща ме тишина с меко сияние и летни ухания. Долавям нежен звън в жълтото на киселия трън, в розовия цвят на гръмотръна. Примамена от гладките водни камъни, ловя сребристи отблясъци.

            Черна лента закъдри пясъка. Змиорка. Захранвам обитателите на бавната вода. Ще я почакам. Рибата е ненаситна. А може само да я примамя, да я усетя и да си отида.

            Морето също е ненаситно. То изпива всички реки. Морските вълни в своите дълбини гълтат обратно изплютия пясък с мощно загребване, с плясък. Днес не ми се плува.

Слънцето –
огнено злато разлято.

Сама съм с лятото.

            Как заливът гали! С тангото на блясъци алени и синьозелени вълни. Лежа на пясъка и слушам вечната симфония на морето. Брегът гъмжи от летовници, но човешката глъч не ми пречи да бъда сама с водата и небето. Земята под мен е топла прегръдка. Небето е чисто, с бели облаци. Нейде високо лети голяма птица. Не, не е птица. Змей се вие и страшен, и силен. Детско хвърчило! Унасям се в спомени ...

            Докато се усетя, денят превалил. Потапям взор с цветната вихрушка на залеза. Умиращ ден. Бледа синева. Червени облаци. Някой стене. Плажът е пуст. Двойка влюбени се крие в дюните.

Задуха вятър.

Облаци размятаха поли.

Ще вали.

 

                          (Из „Авлига в дланите на светлината” 2007 г.)

 



Тагове:   морето,   карай,


Гласувай:
2



1. cornflower - леност
02.08.2008 16:50
или силен колорит морски усетих!
благодаря за удоволствието да се потопя в багрите...
цитирай
2. eien - Чудесно!
02.08.2008 18:50
Благодаря!
цитирай
3. didagemidj - Cornflower:-) , Eien:-)
02.08.2008 19:39
Благодаря Ви:-)
цитирай
4. martiniki - да се
03.08.2008 10:34
потопим с удоволствие в пълната ленност, преливане и сливане си е - когато морето е наоколо :)
цитирай
5. didagemidj - :-)
03.08.2008 11:19
:-) ;-)
цитирай
6. kartinka - красив ден ти пожелавам
04.08.2008 10:36
я - един маестро на БГ хайку - красиви са и силно заразни :-)твоите
ето едно от мен :

оловно небето осъмна,
напука петите на утрото.
забрави дъжда зад оградата.
цитирай
7. didagemidj - Kartinka:-)))
08.08.2008 16:23
Благодаря Ви:-))
цитирай
Търсене